Erdei iskolában jártak a negyedikesek

2012. május 14-én reggel 8 óra előtt már nagy volt az izgalom és a készülődés. Az osztályunk a tanító nénikkel Parádfürdőre indult erdei iskolába.

Útközben első állomásunk a siroki gyár tubus üzeme volt. Megnéztük a gyártási folyamatot és színes tubusokat kaptunk ajándékba. Aztán megmásztuk a siroki várat, ahol a tanító nénik régi mondákat meséltek nekünk a falu és a vár történetéről. Délután érkeztünk a táborba, ahol elfoglaltuk a szobáinkat és felfedeztük a tábor területét.

A második napon esőre ébredtünk. Délelőtt Laci bácsival kézműves foglalkozás volt, ahol fűzfavesszőből ékszert készítettünk. Aztán a tanító nénik vetélkedőt rendeztek az erdő életéről. Délután elgyalogoltunk a Szent István-forráshoz, ahol a jellegzetes ízű „csevice vizet” kóstoltuk meg.

A harmadik napon következett a nagy bodonyi túra. Gyalog mentünk a mezőn át Parádfürdőről Bodonyba. Egy tanyára érkeztünk, ahol lovakat, birkákat, szamarat, kecskét, szárnyasokat és vaddisznót néztünk meg. Ezután elsétáltunk a Múlt és Jelen Múzeumhoz, ahol Laci bácsi régi tárgyakról, használati eszközökről mesélt nekünk. A helyi fazekasműhelyben bemutatták, hogyan készülnek a tányérok és edények. A bodonyi óvodában ebédeltünk meg, majd az óvoda udvarán játszottunk. Délután elmentünk a Kincsesházba, ahol népi gyűjteményeket csodáltunk meg és vásároltunk is. A Panoráma kilátó megmászásával zártuk a bodonyi kirándulást. A táborba visszaérve érmet és nyalókát kaptunk a túra teljesítéséért.

A negyedik napon Vili bácsival gyógynövénytúrára indultunk az Ilona-patak mentén. Visszafelé a Remete-barlangot is megnéztük, majd a pavilonsoron ajándékokat vásároltunk. Délután kezdődött a várva várt számháború. A piros csapatnak sikerült megszereznie a zászlót. Uzsonnára kenyérlángost sütöttünk. Mindenki saját kedve szerint formázhatta a tésztát. Miután elfogyasztottuk a finomságokat, gombavadászat kezdődött. Az ehető gombákat kellett megkeresni. Este megtartottuk a táborzárást. Minden csapat megkapta az okleveleket. Énekeltünk, táncoltunk, és amikor besötétedett, egy bátorságpróba is volt. A sötétben egy hosszú hídon kellett átmennünk elemlámpával vagy anélkül.

Az utolsó nap délelőttjén ellátogattunk a Kocsimúzeumba és a Cifraistállóba. Egy heti élménnyel gazdagodva indultunk haza. A buszunk még megállt a verpeléti vulkáni kúpnál, amit megmásztunk.

Az iskola elé érve boldogan ugrottunk szüleink nyakába, és csak meséltünk, meséltünk, meséltünk. Felejthetetlen volt ez az egy hét, sokáig fogjuk még emlegetni.

Balogh Luca

A pataknál

Túra az Ilona-völgyben

A siroki várat is megmásztuk

A verpeléti vulkáni kúpnál

A számháborút a piros csapat nyerte

A nagy bodonyi túra teljesítéséért kapott érmünk

Az arany túrabakancs díjat a Zöld osztag csapata nyerte

Az ezüst túrabakancs díjat az Erdőjárók csapata nyerte

A bronz túrabakancs díjat a Parádi felfedezők csapata nyerte

A vas túrabakancs díjat a Hegyi felfedezők csapata nyerte